(..) is the title that gives name to the daily collages of 2018.This year is an experiment, an evolutionary ecnuentro with abstraction, a path with paths, with locked doors, with circle paths and with learning paths in which he returned to the figurative by delving into the abstract, where he judged what he was doing, given Of course done and started again looking again and again for the tildes, the cés cedilla, the eñes and the melodies of the dialects.It has not been a rigid mathematical exercise based on using color, shape, background and stain, it has been a journey where the material, the personal and the process have been intertwined to make surgery something that I have given by title ( ..)If you have questions or questions you can send me an email.
In a first period I wanted to have an approach based on previous plastic experiences, assuming that a classic work could be undone and rebuild something new. Thus he created something that should work since the fact of extracting the elements of another piece had to give him his balance, however something totally different emerged with which the origin of the spots cannot be related.The use of the (non-rectangular) format generated noise to the work, so something that was a premise when I started 2018 was subsequently dismissed.
I continued going towards the search for more formal elements, so I created a piece from deconstructed figurative elements, and then made a reconstruction with flat colors from this first creation, generating doubts about what the piece is, if the last Both or only the process.
I understood that the gesture was abstract
and that the spelling could be an abstract gesture and create a new alphabet
... I also tried to translate the music of some songs ...
... sometimes horrible things come out
... and I looked in circles, discontinuous shapes ...
I translated the gesture of the brush with cutters created for the occasion, and to be able to cut-paint
and we continue using the forms found in the figurative to build new pieces
We have always rethought the classic themes: The portrait
Somos el alambre que teje el inmsonio y el temor,piedras a punto de eclosionar, barro sin lucro,erizos de nubes,somos.09.07.2018
Et deia que el fanalet estava trencat, que sempre havia estat així, que ningú l'arreglava,et deia que de vegades l'ordre necessitava silencis, i que tu xerraves massa,et deia que no, que jo mai m'havia assegut al costat de la iaia a parlar de l'Aragó,et deia que si, que em feia tremolar pensar a fer el servei militar,fins que ja no em vas preguntar més, i em vaig apagar, al costat del fanalet, esperant els silencis que escassejaven a les teves pauses05.07.2018
if the collage is visual poetry, we dream the resources of this to create, pemas and collages at the same time
el camino,entretelados de mercurio sólido,tss, vértices abruptos,grises tenues,gris,el acero supura,el aire sisea,el árneo no existe,tss04.07.2018
Esta herida no supura,un latido muerto,son mis manos quienes entran al eczema,para regalarte este corazón,que es el mío cuando ya no soy yo14.07.2018
Podemos nadar entre la arena que ha quedado en esta balsa,evitando las trampas creadas por los restos de Popeyes y calipos,con mascarillas que nos aislen del olor a crema y after sun.Pero perdimos la guerra en estos alquileres a precio de diamante,en este hormiguero donde somos obreras,y los sindicatos están en urgencias con quemaduras de tercer grado.27.07.2018
Llevo un demogorgón en el bolsillo,y las prisas guardadas en un tarro de altramuces,la euforía la dejé atrás,que la expliquen los que vengan,que la cuenten los que manden.Llevo los hilos que cosen banderas,las piedras,los muros,el sudor y las lágrimas,las de los ácratas,con ellas bordé la línia que separa mi alma de tu credo.Llevo al todopoderoso de mi lado,le cambié mi costilla por bitcoins,le compré el alma por un BigMac triple,le enseñé la condena del agnóstico,la de Shiva,la de Ulises,la de Namazu,la de Shangó.Llevo esta piedra en la mano,la que lleva la sangre,la que huele a pecado,la que se resiste al versículo,la que arde en el infierno,la que se convierte en arena cuando se rinde al goce,llevo los cimientos de este nuevo mundo,el que trae las cenizas de zombies infectados,de vampiros anegados.20.07.2018
I returned to retake the main themes and chose the Landscape, demanding the look as the end of the work
Crees encontrar debajo del hollín sus raíces podridas,sí, tú! Blanquito de mierda.y me miras,desde ese altar que nos ha construido la historia,de las guerras que lideraron asesinos,y ves en mi tu reflejo,tan solo, es un espejismo translúcido,mechones rubios y ojos claros,ei, tú! blanquito de mierda.No edifiques ciudades con bandejas de plástico,no robes tomates y exijas coltan,no cortes el agua y reclames sed.Sí, tú, blanquito de mierda.Te lo dice el polaco,el francés y el castellano,el que no representa a nada,porque nadie lleva mi nombre.Has jugado en este ajedrez impío,en el que apuestas la sangre,pero no es tuya, es la que absorbió la tierra,la que abonó los campos,la que dejaron los otros.26.07.2018
And I found the figuration playing in the abstract
blocking: use only the material found that day
blinded, trimming with intuition